Reklama
Vítejte v byznysu, kde uspět může každý.
Menu

Sentiment indikátor

Strategie

Pojďme se detailněji podívat na nový indikátor, který jsme přidali do naší odborné sekce Research. Jde o ukazatel, který vám umožní obchodovat proti retailovým obchodníkům, o nichž je známo, že velmi často stojí na opačné straně trhu a prodělávají. 

Co je to retail sentiment?

Tento unikátní nástroj ukazuje poměr otevřených pozic (longů a shortů) retailových traderů u 8 vybraných brokerů. Jde o sentiment pro každý měnový pár. Základní myšlenka spočívá v tom, že "dav stojí obvykle na špatné straně". Z toho vyplývá, že bychom měli otevírat naše obchody proti všeobecnému mínění.

 

Základní strategie

V podstatě jde o to otevřít long pozici na měnovém páru, kde je více než 60% retailových obchodníků v shortu, a jak správně tušíte, otevřít shortovou pozici tam, kde je více než 60% retailu v longu. Pokud se poměr blíží hodnotě 50%, neměli bychom obchodovat.

Jak obchodovat sentiment indikator

Na obrázku níže můžete vidět, že např. na měnovém páru EUR/AUD je 70% retailových obchodníků v shortové pozici. Šipka vpravo nám ukazuje již zpracovanou informaci, v jakém směru byste měli na tomto měnovém páru obchodovat, abyste šli proti "mínění davu".

 Ukazka sentimentu na menovych parech

 

Účinnost signálu

Ze zkušeností můžeme říci, že ne všichni brokeři mají stejně účinné signály. To svědčí o rozdílné vyspělosti retailových traderů u jednotlivých brokerů. V průměru však lze velmi dobře vycházet z výše zmíněného předpokladu a využívat tuto myšlenku jako podporný signál ke vstupům, výstupům a řízení pozic.

 

Kde najdete Sentiment indikátor? 

Sentiment indikátor jsme přidali do naší sekce Research. Naleznete ho zde

 

Čtěte také:
Neprávem podceňovaná "Nerozhodná Doji"
V jednoduchosti je síla - Opening Breakout Range
Strategie obchodování oblasti hodnoty

Ohodnoťte článek
Sdílejte článek
Sentiment indikátor
Reklama