Sentiment indikátor
Pojďme se detailněji podívat na nový indikátor, který jsme přidali do naší odborné sekce Research. Jde o ukazatel, který vám umožní obchodovat proti retailovým obchodníkům, o nichž je známo, že velmi často stojí na opačné straně trhu a prodělávají.
Co je to retail sentiment?
Tento unikátní nástroj ukazuje poměr otevřených pozic (longů a shortů) retailových traderů u 8 vybraných brokerů. Jde o sentiment pro každý měnový pár. Základní myšlenka spočívá v tom, že "dav stojí obvykle na špatné straně". Z toho vyplývá, že bychom měli otevírat naše obchody proti všeobecnému mínění.
Základní strategie
V podstatě jde o to otevřít long pozici na měnovém páru, kde je více než 60% retailových obchodníků v shortu, a jak správně tušíte, otevřít shortovou pozici tam, kde je více než 60% retailu v longu. Pokud se poměr blíží hodnotě 50%, neměli bychom obchodovat.
Na obrázku níže můžete vidět, že např. na měnovém páru EUR/AUD je 70% retailových obchodníků v shortové pozici. Šipka vpravo nám ukazuje již zpracovanou informaci, v jakém směru byste měli na tomto měnovém páru obchodovat, abyste šli proti "mínění davu".
Účinnost signálu
Ze zkušeností můžeme říci, že ne všichni brokeři mají stejně účinné signály. To svědčí o rozdílné vyspělosti retailových traderů u jednotlivých brokerů. V průměru však lze velmi dobře vycházet z výše zmíněného předpokladu a využívat tuto myšlenku jako podporný signál ke vstupům, výstupům a řízení pozic.
Kde najdete Sentiment indikátor?
Sentiment indikátor jsme přidali do naší sekce Research. Naleznete ho zde.
Čtěte také:
Neprávem podceňovaná "Nerozhodná Doji"
V jednoduchosti je síla - Opening Breakout Range
Strategie obchodování oblasti hodnoty