Co rozhoduje o dobré technice vstupu
Někteří obchodníci považují vstup do obchodu za alfu a omegu tradingu. Jak se rozhodnete, kdy vstoupit na trh a kterým směrem obchodovat - long nebo short? Když se podíváte na pohyb cen na trzích, jak jde cena nahoru a dolů a pak se v určitém okamžiku trader rozhodne - NYNÍ je čas na vstup do obchodu a provede to.
Vstupy od takzvaných „guru“
Každá doba má své guru. Dnešní doba díky sociálním sítím nabízí více možností a tak je guru více. To platí i pro svět tradingu. Jako samostatnou kapitolu můžeme brát tzv. Sociální trading, kdy obchodníci mohou kopírovat signály od jiných obchodníků skrze dedikované platformy.
Vedle toho existují Facebookové/Telegramové/Slack a další skupiny, kde moderátor sdílí signály pro vstupy do obchodů.
Tento přístup je jistě pohodlný a zbavuje uživatele psychické zátěže v případě ztrát. Ty totiž nejsou jeho chybou, ale chybou moderátora.
O kvalitě takových vstupů lze dlouze polemizovat. Vesmír, z kterého si může zájemce vybírat je obrovský. A i v tomto vesmíru bude platit pravidlo, že jen malá hrstka poskytovatelů vstupů bude dlouhodobě schopna vydělávat.
Klíčovou otázkou tedy je, zda zájemce o využití takových signálů má znalosti a dovednosti na to, aby dovedl vyhodnotit, který poskytovatel signálů bude dlouhodobě patřit mezi hrstku vyvolených, která bude na finančních trzích vydělávat.
Vstupy, známé už roky
Další skupinou vstupů jsou takové, které obchodníci znají z knih, webinářů a seminářů. Tyto vstupy se pak objevují v různých variacích v množství článků na internetu. Nejčastěji budou založeny na indikátorech odvozených od ceny, nebo tzv. cenových/svíčkových patternech. Typickými zástupci takových vstupů mohou být například Elliottovy vlny, Fibonacci Retracements, klouzavé průměry, Stochastic indikátor, MACD, Hlava a ramena, formace 1-2-3, formace Ross Hook, a další.
Je jedna metoda lepší než druhá? Existuje dokonalá technika, absolutně dokonalá technika vstupu?
Vlastnosti dobré techniky vstupu
Vstupní technika potřebuje pouze dvě „kvality“:
- Musí vám poskytnout dobré procento vítězných obchodů
- Musíte v ní mít jistotu (důvěru).
To jsou jediné dvě věci, na kterých záleží. Nezáleží na tom, jak složité nebo jednoduché to je, nezáleží na tom, kolik matematiky a kolik teoretických základů do toho šlo. Pokud máte v techniku vstupu DŮVĚRU a dává vám dobré procento vítězných obchodů, pak jste pro sebe našli perfektní techniku vstupu - Svatý grál!
Největší chybou je to, že tradeři ztrácejí důvěru ve svou vstupní techniku. Pokazí obchod a pak ztratí důvěru ve svůj vstupní signál. Pak se začnou rozhlížet, jak to dělají ostatní. A hledají lepší vstupní techniku. Možná si koupí knihu nebo „obchodní metodu“, nebo se přihlásí k odběru analytické služby a spoléhají na to, že jim někdo jiný řekne, kdy koupit nebo prodat.
Kde je problém?
Problém není vstupní technika. Problém je obchodník sám. Ztratí-li důvěru ve svůj vstupní signál, přesouváte vinu ze sebe na svůj vstupní signál. Začne věřit, že to není jeho chyba a začnete obviňovat svůj vstupní signál. Chce-li obchodník tento „problém“ vyřešit, začne hledat lepší vstupní techniku.
Trader prostě ztratil důvěru. Důvěra byla jedním ze dvou pilířů svatého grálu vstupních technik. Bez důvěry ve svou vstupní metodu ji trader ztratí. Bez důvěry má pokaždé obětního beránka, když se mu něco pokazí. A zjistí, že nemůže pokročit. Nejprve musí problém rozpoznat, než bude moci problém vyřešit a postoupit ve své obchodní kariéře.
Důvěra ve vstupní techniku se budu především podrobným studiem a robustním testováním. Je to jako vztah mezi lidmi. Neočekávejte, že důvěra přijde ihned. Ne, důvěra se buduje. A nejvíc trader prohloubí důvěru ve svojí vstupní techniku v dobách, kdy prochází horším statistickým obdobím (což je přirozené pro každou vstupní techniku) a nepodlehne emocím a přežije toto negativní období a vyčká, až se vstupní technika začne opět chovat z pohledu testů a statistiky standardně.
Závěr
Mohli bychom tedy říct, že prakticky jakákoliv vstupní technika je v pořádku, bez ohledu na to, jak složitá nebo jednoduchá je. Neexistuje žádný „lepší způsob“. Obchodníci by se neměli snažit najít „ultimátní“ vstupní techniku.
Místo toho by se měli soustředit na to, co jim dává dobré procento vítězných obchodů. Podívají se historicky zpět na to, kolik obchodů se pomocí tohoto signálu proměnilo v dobré obchody (vítěze) a kolik se změnilo v poražené. Pokud je vítězné procento vysoké, má trader k dispozici dobrou vstupní techniku a musí v ní pouze budovat důvěru.
Může to být cokoli. Mohou číst jednu knihu za druhou nebo se zúčastnit semináře za seminářem, číst blog za blogem a přihlásit se k odběru poradenství. Každý má jinou vstupní techniku.
Tým RoboMarkets
info@robomarkets.cz
+420 800 088 482
https://www.robomarkets.cz/
Upozornění na rizika:
- Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
- Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.