Reklama
Vítejte v byznysu, kde uspět může každý.
Menu

Identifikace trendu; 2. část

Očima brokerů

„Trend je váš přítel, naučte se ho rozpoznat a následovat.“

V této sérii vzdělávacích článků se zabýváme trendem a jeho analýzou. V dnešní části si povíme něco o velmi užitečných TRENDOVÝCH KANÁLECH. Trendové kanály jsou velmi účinnou metodou, která vymezuje hranice prostoru, ve kterém je možné predikovat budoucí pohyb ceny. Jejich použití je podobné jako u trendových čar, tj. odrazy a průrazy od hran kanálu.

Identifikace trendových kanálů

Trendové kanály, podobně jako trendové linie, indikují směr současného trendu. Můžeme je proto rozdělit do tří typů – rostoucí, jdoucí do strany a klesající.

Každý kanál je tvořen dvěma rovnoběžnými liniemi, které spojují lokální minima a maxima. Jeho výhodou je hlavně snadné identifikování trendu a úrovní supportů a resistencí, které jsou obvykle také místy obratu v rámci hranic daného kanálu. Pokud se cena dotkne hranic (vnějších trendů) těchto kanálů, přichází aktivně do hry silní kupující a prodávající.

Cenové kanály patří mezi nejdůležitější aspekty technické analýzy. Dají se využít pro obchodování prakticky na jakémkoliv trhu, od Forexu až třeba po komodity i na jakémkoliv časovém rámci.

Zdroj: SaxoTraderGo

Na obrázku výše je znázorněný aktuální klesající kanál na měnovém páru EURUSD. Cena poměrně výrazně odrazila od spodní hrany kanálu a aktuálně se pohybuje v jeho středu.

3 typy cenových kanálů

Pojďme se podívat na tři základní typy cenových kanálů.

1) Pokud se trh pohybuje ve vzestupném cenovém kanálu, jedná se o býčí trend

2) Pokud se trh pohybuje v rámci sestupného cenového kanálu, trend je medvědí

3) Pokud se trh pohybuje v horizontálním cenovém kanálu, neexistuje žádný hlavní trend a trh se konsoliduje – vytváří oblast hodnoty

Vlastnosti silného trendového kanálu

1) Čím vyšší časový rámec, tím silnější kanál

2) Cenový kanál je charakterizován silným a vyváženým vzestupným/sestupným úhlem. Tj. linie jsou rovnoběžné.

3) Sklon cenového kanálu není ani slabý (<30 stupňů) ani příliš strmý (<50 stupňů).

4) Cena již dosáhla vícenásobných zásahů na hranicích kanálu nebo v jejich blízkosti (3 a více zasažení na každé straně). Méně než 3 cenové zásahy mohou znamenat potenciál pro obrat na hranici kanálu.

5) K určité cenové akci může dojít i mimo kanál. Dokonce i celé svíčky jsou přijatelné, ale ne více než 3-4. Po 1-3 svíčkách se cena musí vrátit do oblasti kanálu. V ideálním případě by se v tomto bodě měla objevit nějaká svíčka nebo svíčková formace potvrzující návrat do oblasti kanálu.

6) Ve stejném směru může existovat více trendových kanálů. Ty mohou existovat společně, ale nakonec stejně musíte ty zastaralé dát pryč a zůstane pouze jeden.

Ve třetí části série si přiblížíme indikátor ADX.

Autor: Tomáš Daňhel, Relationship Manager v Saxo Bank

Ohodnoťte článek
Sdílejte článek
Identifikace trendu; 2. část