Reklama
Vítejte v byznysu, kde uspět může každý.
Menu

Identifikace trendu; 1. část

Očima brokerů

„Trend je váš přítel, naučte se ho rozpoznat a následovat.“

V této sérii vzdělávacích článků se budeme zabývat trendem a jeho analýzou. Nejdříve si však povíme něco o fázích trhu a časových rámcích, protože na různých časových rámcích se můžeme v jednom okamžiku nacházet v rozdílných tržních fázích. Toto je dobré si uvědomit a nahlížet na trh jako na celek. V dalších článcích si pak rozebereme jednotlivé ukazatele technické analýzy, které nám budou pomáhat správně identifikovat trendové pohyby.

 

3 různé tržní fáze

Existují tři základní tržní fáze společné pro všechny finanční trhy:

(a) Fáze konsolidace (trhy se pohybují do strany v rámci určitého cenového rozpětí)
(b) Uptrend (pohyb výše)
(c) Downtrend (pohyb níže)


Tyto tři fáze mohou být také popsány jako:

(i) Konsolidační období (rozpětí)
(ii) Trend (nahoru nebo dolů)
(iii) Obrat trendu / korekce (nahoru nebo dolů)

Zdroj: SaxoTraderGo

Na obrázku výše můžete vidět zelenou šipkou znázorněný uptrend a červenou šipkou downtrend. Zakroužkované jsou pak oblasti, kdy se trh pohyboval do strany. 

Hlavní trend a časové rámce

Hlavní trend daného trhu nebude pravděpodobně na časovém rámci, který obchodujete, viditelný. Proto je důležité využít pro analýzu vyšší časové rámce, které vám dají jasnější obrázek o tom, kterým směrem se trh pohybuje.

Analýza trendu způsobem „shora dolů“

Moudrým způsobem, jak rozpoznávat jakýkoli trend na trhu je ten, že začnete na vyšších časových rámcích a budete postupovat směrem níže až do časového rámce, na kterém chcete obchodovat. Tento přístup můžeme označit jako „shora dolů“. Jde o velmi efektivní metodu, která vám poskytne široké pochopení současných tržních podmínek a skutečné hloubky sledovaného trhu.

Rozdíly mezi časovými rámci by neměly být příliš velké ani příliš malé. Jako ideální shledávám vzdálenost 4x-6x větší. Například pokud je váš obchodní časový rámec H1, začněte na D1 (6x větší než H4) a poté přejděte na nižší časových rámec H4 (4x větší než H1). H4 a D1 vám poslouží k identifikaci všech trendů a příležitostí. Obchodní časový rámec H1 vám pak bude sloužit pro načasování a určování ideálního místa a času pro vstup do obchodu.


Další příklady využití vyšších časových rámců:

  • Obchodování na grafu M5 → pro identifikaci trendu použijte grafy M30/H2
  • Obchodování na grafu H1 → pro identifikaci trendu použijte grafy H4/D1
  • Obchodování na grafu D1 → pro identifikaci trendu použijte grafy W1/M1

Na závěr jedna důležitá poznámka. Při určování trendů se vyvarujte analýzy „zdola nahoru“. Nedobrali byste se relevantních výsledků.

V další části série si přiblížíme první dva trendové ukazatele Trendové kanály a ADX indikátor.

Autor: Tomáš Daňhel, Relationship Manager v Saxo Bank

Ohodnoťte článek
Sdílejte článek
Identifikace trendu; 1. část
Reklama