Vítejte v byznysu, kde uspět může každý.
Menu
Zavřít

Tradingová a investiční konference MoneyExpo Praha 2024 se blíží. Akce proběhne 6. a 7. 4. 2024! Vstup je po oba dny ZDARMA. Program a registraci naleznete ZDE >>>

Market Profile

  1. Úvod do Market Profile
    Market profile vznikl z pohnutek Steidlmayera a jemu blízkých osob, protože chtěli nějakým způsobem vidět, kde v rámci dne probíhá největší obchodní aktivita a jaké je rozložení této aktivity na jednotlivých cenách obchodovaných v daném dni. Jejich záměr se povedl na výbornou a Market profile se stal jedním z nástrojů, který využívají banky a velcí hráči na trhu...

  2. Technika vs. Market Profil
    V této kapitole se podíváme na to, jakým způsobem analyzují vývoj ceny techničtí obchodníci a jak ji naopak vidí ti profiloví. Profiloví obchodníci vychází hlavně z aukčního procesu, mají proto zcela odlišný pohled, který jim umožňuje vhled do struktury trhu...

  3. Point of control
    Nyní máte základní představu o tom, co je to Market Profil a jaký je jeho rozdíl a benefit oproti klasické technické analýze. V následujících kapitolách vám představím základní koncepty a stěžejní body. Jako první se podíváme na Bod kontroly, neboli Point Of Control (POC)...

  4. Oblast hodnoty
    Zkratka VA pochází z anglického názvu Value Area. Je to oblast, která pokrývá od POC vzdálenost jedné standardní odchylky nahoru a dolů. Vše vychází z teorie Gaussovy křivky...

  5. Oblasti singles
    Dalším MP konceptem, který je hojně využíván pro obchodování, jsou jednopísmenné oblasti profilu. V angličtině se tyto oblasti nazývají singles. Tento termín je široce zažitý i mezi obchodníky MP v ČR...

  6. Kombinace MP a technické analýzy
    Většina lidí, která se rozhodne obchodovat na finančních a kapitálových trzích, se ve velmi ranných fázích svého seznamování s trhem dostane k technické analýze. Úskalí technické analýzy je z mého pohledu v tom, že existuje velké množství formací a indikátorů, kterými se musí začínající obchodník probrat, než si najde ty, které mu sedí, kterým rozumí a podle kterých je schopen ziskově obchodovat...

  7. Market Profil ve vašem počítači
    Pro zobrazení Market Profilu a je potřeba mít nejenom speciální software, ale také kvalitní zdroj dat. Protože Forex není centralizovaný trh, nezískáte zde data v podobě objemů obchodů, která jsou klíčová pro zobrazení POC založených na objemech obchodů. Existuje však řešení. Můžete využít data z měnových futures, která věrně kopírují cenu a situaci na Forexu...