Vítejte v byznysu, kde uspět může každý.
Menu

9 rad jak v myšlenkách opakovaně neprožívat tradingové nezdary

O úspěchu

Téměř každý trader zná dobře stav, kdy po skončení špatného obchodu prožívání donekonečna znovu a znovu okolnosti nezdaru a myšlenky na něj nedokáže žádným způsobem dostat z hlavy. Tyto stavy jsou často limitující pro další úspěšné obchodování. Přinášíme proto několik rad získaných od zkušených psychologů, které pomáhají vyrovnat se s podobnými potížemi. Aplikujte je v situacích, kdy vás nechtějí negativní myšlenky na špatné tradingové situace opustit.

1. Dopřejte si čas vydechnout
Cítíte-li okamžitou potřebu reagovat na situaci, např. znovu vstoupit do jiného obchodu, změnit obchodní strategii apod., raději se zastavte a dopřejte si chvilku času. Pokud byste podlehli této prvotní emoci, dopustíte se z ukvapenosti řady chyb. Psychologové radí: nespěchejte, dopřejte si čas vydechnout. A vyčkejte, co bude dál.

2. Přestaňte hledat viníka
Ustavičné rozebírání, abychom našli viníka v podobě trhu, počítače, platformy nebo ze všeho obviňovali sebe sama, k ničemu nevede. Na to, co se stalo, obvykle působila řada událostí a ty probíhaly s dominovým efektem. Vezměte to prostě jako fakt. Co se stalo, to se stalo. Není potřeba hledat viníka, je potřeba najít řešení, co dál.

3. Vyřešte svůj hněv a emoce
Bez ohledu na to, co se stalo, bývá zpravidla největším problémem náš vlastní hněv. Doslova nás zaplaví emocemi a zbavuje chladné hlavy. Zkuste zklidnit svůj hněv a emoce meditací, procházkou nebo cvičením. Můžete zvolit i jinou činnost, která vás uklidňuje.

4. Vyjádřete svoji negativitu na papíře a pak ho zničite
Vědci prokázali, že když své chmurné myšlenky svěříme v nějaké formě papíru a poté ho zničíme, skutečně se zbavíme napětí a nepohody, které tyto myšlenky doprovázely. Ostatně, sám proces slovního svěřování negativních myšlenek papíru nám umožňuje přesněji porozumět vlastním pocitům a také tomu, co se vlastně přesně odehrálo. Pouhý myšlenkový záznam takový účinek nemá.

5. Pamatujte, že myšlenky a pocity nejsou skutečnost
Realita a naše myšlenky (pocity) nejsou totéž. Emoce v nás nacházejí fyzický výraz: stres, neklid, napětí i strach pociťujeme celým tělem. To nás vede k chápání myšlenek jako skutečnosti. To však je omyl. Mozek ani neumí rozpoznat rozdíl mezi reálnou vzpomínkou a pouhou představou.

6. Porozumět, čemu nás učí konkrétní zkušenost a jak ji můžeme využít do budoucna
Asi nejdůležitější bod. Zamyslete se nad tím, jaké poučení vám negativní situace při obchodování přinesla a berte ho jako zkušenost. Když pochopíte, proč se to stalo, budete se moci v budoucnu podobných chyb vyvarovat. Každý neúspěch skýtá možnost ovlivnění vlastní budoucnosti a dosažení vyšší úrovně rozvoje.

7. Neprožívejte minulost opakovaně
Když budete myslet na minulost často a opakovaně, říkat si, co jste mohli udělat jinak, abyste zabránili tomu, co se stalo, je to stejné, jako byste se pokoušeli změnit něco, co se stalo před deseti nebo sto lety. Je to zkrátka nemožné.

8. Nezakazujte si myslet na to, na co chcete zapomenout
Jděte na to jinak: zaplňujte prostor jinými myšlenkami. Výrazné představy příval negativních myšlenek zastaví. Můžete si představovat poslední ziskové a podle plánu provedené obchody nebo třeba hezké momenty ze všedního života.

9. Sportujte nebo se jděte věnovat jiné činnosti
Když se mozek přepojí na zkoumání něčeho jiného, nechtěné myšlenky se vytrácejí. Začnete se totiž soustředit na aktuální činnost a na ostatní věci myslíte méně. Nejlepší je jít si zasportovat nebo podstoupit nějakou fyzickou zátěž.

Čtěte také:
Vědro s kraby... Neznáte to odněkud?
5x2 zlatých zásad světa tradingu
Nebezpečné slovo „ZKUSIT“

 

Ohodnoťte článek
Sdílejte článek
9 rad jak v myšlenkách opakovaně neprožívat tradingové nezdary